Nieuws

Workshop community mapping - 6 november

Heb jij een idee of project waarmee je jouw omgeving nog mooier, duurzamer of leuker kunt maken? Werk je voor een organisatie met een grote community? Maar weet je niet goed hoe je je netwerk in kaart kan brengen en je omgeving het beste kan inzetten om je doel te bereiken? Meld je dan aan voor deze workshop community mapping.

Socrowd is het eerste sociaal crowdfunding platform in België en heeft met 98% één van de hoogste succesratio’s. Deze workshop is voor iedereen die zijn netwerk in kaart wil brengen, en zijn (toekomstige) tribe wil inzetten. Dus niet enkel voor projecten die gaan crowdfunden. You learn from the best, en neemt die ervaring mee voor jouw project. Op het einde van de workshop ga je naar huis met een nieuw stuk theorie en de praktische aanzet om jouw tribe in kaart te brengen en beter te bereiken.


Onderwerpen die we behandelen zijn:

  • Het mappen en aanspreken van jouw netwerk èn van het netwerk van jouw netwerk. Hierbij kijken we naar jouw doelgroep en partners, de relatie die je hebt met hen en eventuele gemeenschappelijke interesses en mogelijke samenwerkingen.
     
  • Welke adviezen geeft Socrowd mee aan zijn projecten? Wat kan je hiervan gebruiken voor jouw project? Of je nu gaat crowdfunden of helemaal niet.
     
  • Crowdsourcing en co-creatie: Dit zijn essentiële onderdelen om de band met deelnemers en publiek te versterken, draagvlak en een extra stukje publiciteit te generen.
     
  • In het tweede deel gaat iedere deelnemer aan de slag en doet een aanzet tot het crowdmappen voor zijn (toekomstige) project. Een tool die we hierbij zullen gebruiken is het crowdfunding canvas.


Over de lesgever

Sara Stevenson is communicatiemanager bij Socrowd en MSc in Management, Policy Analysis and Entrepreneurship (MPA). Sara heeft heeft onderzoek gedaan naar web-based interactive communities en heeft een passie voor het ontdekken van de beste tools om sociale ondernemers te helpen hun droom onderneming te realiseren. Sara heeft in Brazilië (sociale) ondernemers geadviseerd over de mogelijkheden van crowdfunding als co-creatie, lean start-up en fondsenwerving tool. Naast Socrowd deed Sara al ervaring op bij 1% Club (Amsterdam) en Tulliwise (Brazilië).

De Sociale InnovatieFabriek organiseert deze workshop i.s.m. Socrowd. Dit sociaal crowdfundingplatform geeft renteloze leningen aan maatschappelijk zinvolle projecten en richt zich op initiatieven uit de sociale economie, de sociaal-culturele, de ecologische- en de welzijnssector, onderwijs en de noord-zuidsector. Deze manier van werken betekent een goedkope vorm van financiering maar ook een manier om je netwerk en omgeving te versterken en in te zetten.
 

Praktisch

Maandag 6 november van 13.30 tot 16.30 uur bij de Sociale InnovatieFabriek, Ravensteingalerij 28, 1000 Brussel (op enkele passen van het Centraal Station). Neem best een eigen laptop mee om mee te werken tijdens de sessie. Inschrijven kan via het formulier hieronder en kost 50 euro (excl. BTW) per persoon. Deelnemers die binnen 12 maand een campagne starten op Socrowd krijgen het inschrijvingsgeld terugbetaald.


Inschrijven