Nieuws

Workshop digital storytelling and pitching

Een paar minuten, meer tijd krijg je vaak niet om je verhaal aan de man te brengen. Steeds vaker worden projecten beoordeeld op basis van een pitch, of een korte presentatie van maximaal 2 minuten om anderen te overtuigen van de sterktes van een product, dienst of methode. Om mogelijke investeerders, partners en andere stakeholders te overhalen, moet je dus goed weten hoe je je pitch opbouwt en welke verbale en non-verbale communicatiefactoren van belang zijn.

Ook door slim in te spelen op de mogelijkheden van verschillende digitale platformen, kan je extra interesse wekken voor jouw project. Digital storytelling gaat over de manier waarop je jouw verhaal vorm geeft op verschillende online kanalen om nieuwe doelgroepen te bereiken.

De Sociale InnovatieFabriek en iDROPS organiseren op maandag 20 en dinsdag 21 oktober een tweedaagse workshop ‘digital storytelling en pitching’ op maat van sociaal innovatieve projecten en sociale ondernemingen. Twee topspecialisten, Filip Fastenaekels en Sybille Kurz, vertellen je hoe je deze technieken maximaal kunt benutten voor jouw project of onderneming. Tijdens oefeningen krijg je de kans om met je eigen case aan de slag te gaan en ervaringen uit te wisselen met andere innovatoren.

Meer over de lesgevers:

Filip Fastenaekels is mediaproducer bij de Vlaamse Radio en Televisie. Hij begon zijn carrière als journalist en schakelde later over naar de productie van verschillende televisieprogramma’s waardoor hij alle facetten van de media begon te absorberen. Naarmate de media digitaliseerden, begon Filip als eerste websites, nieuws-portals, digitale televisietoepassingen, games en virtuele werelden voor VRT te creëren. Filip specialiseerde zich verder in de creatieve processen van mediaproducties en de projectmatige en praktische ontwikkeling van media, waarbij menselijke dynamieken centraal staan. www.faste.be

Sybille Kurz is een experte in ‘The Art of Pitching’ en heeft jarenlange ervaring met intensieve opleidingen en coaching rond dit thema. Haar professionele achtergrond ligt in de filmindustrie, waar pitching de basismethode is om projecten voor te stellen en te beoordelen. Sinds 1995 werkt ze als freelance lesgever voor mediabedrijven, uitgevers, kunstenaars en andere organisaties die met pitching hun concept in de markt willen zetten en nieuwe doelgroepen bereiken. Sybille is als experte verbonden aan tal van Europese opleidingsinstituten en –initiatieven in de film- en audiovisuele sector. www.pitching.de
 

Praktisch:

De workshop digital storytelling met Filip Fastenaekels vindt plaats op maandag 20 oktober en wordt gegeven in het Nederlands. Op dinsdag 21 oktober is er de tweede lesdag pitching met Sybille Kurz, de voertaal is Engels. Beide workshops worden georganiseerd tussen 10 en 17 uur bij de Permeke Bibliotheek, De Coninckplein 25 – 26, 2060 Antwerpen (bereikbaarheidsinfo)

De deelnameprijs voor deze workshops is 150 euro voor beide lesdagen of 90 euro voor één dag (bedragen incl. BTW). Het aantal plaatsen is beperkt, schrijf je dus snel in via het formulier op deze pagina.

Met de steun van: