Nieuws

Workshop prijszetting

*Deze sessie is volzet, inschrijven is niet meer mogelijk*

Vraag te veel en je mist klanten. Vraag te weinig en je project kan amper overleven. Veel sociaal ondernemers en maatschappelijk vernieuwers worstelen met de prijs die ze op hun werking, product of dienst moeten plakken. Hoe bepaal je die? Welke waarde heeft je werk, en voor wie? Is het een oplossing om verschillende tarieven te gebruiken?

Een duidelijke prijsstrategie is cruciaal voor jouw onderneming. Tijdens deze workshop leer je een prijsstrategie op te maken voor je onderneming. Je gaat na welke klantenprofielen je hebt, hoe je hen verschillende tarieven kan aanrekenen en wat je gratis kan aanbieden.

Lesgever Robin Cuypers van STREVER hielp de laatste 2 jaar bedrijven over heel Vlaanderen zekerheid te geven over hun prijzen. Hij bezorgt gedetailleerd advies over prijszetting, kostprijsberekening en prijscommunicatie in verschillende sectoren. Met behulp van 6 modellen leert hij je in deze workshop hoe je een prijsstrategie kan opstellen die je meteen kan toepassen in de sociale en non-profitsector. Geen vage theorieën maar praktische technieken met een hoop voorbeelden. Een praktische workshop waar we aan de slag gaan met jouw specifieke vragen.

Je leert:
- jouw product of dienst gedetailleerd in kaart brengen
- jouw ideale doelgroep analyseren met klantenprofielen
- jouw concurrenten observeren om jouw onderscheidende factor te bepalen
- jouw markt verkennen op zoek naar waardevolle informatie
- jouw kosten bepalen, indelen en plannen
- jouw prijs bepalen op basis van de waarde die de klant ontvangt

Praktisch

Donderdag 24 oktober van 9.30 uur tot 12.30 uur bij de Sociale InnovatieFabriek, Ravensteingalerij 28, 1000 Brussel. Deze sessie is volzet, inschrijven is niet meer mogelijk.