Ga verder naar de inhoud

Altijd onderweg: jouw startersgids naar sociaal ondernemen

Thema: Business modelling, Financiering, Partnerschappen, Ondernemen, Marketing
Doelgroep: Ik heb een idee, Ik wil starten
Type artikel: Tool

In deze on- en offline gids brengt VLAIO alle nuttige informatie en handige tools voor prestarters samen op één plaats.

Startersgids VLAIO kopie


Aan begeleiding, steunmaatregelen en organisaties is er voor (pre)starters geen gebrek in Vlaanderen. Het is wél uitdagend om als starter een eenvoudig overzicht van dit ruime aanbod te krijgen.

VLAIO - de supporter, adviseur en gids van alle startende ondernemers - maakte met de startersgids 'Altijd Onderweg' een gebruiksvriendelijke, laagdrempelig en aantrekkelijke gids op maat van de (pre)starter.

70 starterstopics in 7 fictieve stadswijken

De gids is opgesteld als een avontuurlijke reis naar een onbekende stad. In 7 stadswijken - van het Ideeënplein tot de Marketing Boulevard en het Financieel District - licht de gids onderwerpen toe waar startende ondernemers vragen rond hebben. Hij behandelt meer dan 70 startersvragen, geclusterd per thema.

  • Hoe tover ik mijn idee om tot een businessplan?
  • Welke vennootschapsvorm past daarbij?
  • Wat mag ik verwachten van de sectororganisatie voor mijn bedrijf?
  • ....

In elke wijk kan je rond snuisteren in een schat aan informatie, inspiratie en tips. Je vindt ook oefeningen, tips, templates en contacten om je netwerk te versterken, je ideeën aan te scherpen en je centen onder controle te houden.

Gerelateerde kennisartikels

SIF whitepaper international scaling

Gids voor internationaal schalen van sociale innovatie

Jouw sociale innovatie schalen naar het buitenland? Zo begin je eraan! Onze (gratis) gids International scaling of social innovation geeft je massa's tips, tricks en inzichten van ervaringsdeskundigen.

Sia socials

Sociale Innovatie Atelier

Met deze website helpen we prestarters om hun idee voor een betere samenleving scherper te zetten. 8 modules leiden je van vaag idee naar een reëel concept dat je kan uittesten op een doelpubliek.