Workshopreeks Maak werk van impact

Als changemaker wil je een positieve impact hebben op mens en maatschappij. Impact first! Maar wat is jouw impact precies? Wat betekent jouw project voor je doelgroepen, klanten, investeerders en partnerorganisaties? Hoe maak je jouw impact zichtbaar? Hoe zorg je ervoor dat je project de gewenste impact heeft? Wat brengt dat op voor jouw organisatie, en voor wie in jouw investeert? 


Deze workshopreeks draait rond de verschillende manieren waarop je maatschappelijke impact van jouw organisatie kan benoemen, meten en inzetten om nog meer impact te hebben. Begrippen als theory of change, verschillende vormen van dataverzameling, impact-dashboards en impact-infografiek klinken jou bekend de oren na deze workshopreeks. We hebben het ook over communicatiestrategie, stakeholderengagement, fundraising en impactgedreven business model.


Kies à la carte, of volg de hele reeks en word de impact-superheld van jouw organisatie!


Wil je je al wat opwarmen? Ga al eens naar www.impactwizard.eu en maak je profiel aan. 
Met de inzichten uit deze reeks vergroot je je eigen impact, motiveer je je medewerkers, communiceer je over impact en overtuig je makkelijker financiers. 

Deze workshops zitten in de reeks:

Workshop Theory of Change – dinsdag 10 november (volzet)
Je werkt aan een project met maatschappelijke impact, en je wil dat natuurlijk niet in het wilde weg doen. Hoe kan je het best jouw project opzetten om het probleem aan te pakken? Onze impact-expert Tomas De Groote maakt je wegwijs in de Theory of Change. Je leert uit praktijkvoorbeelden en gaat meteen ook zelf aan de slag.

Workshop Impact meten – dinsdag 17 november (volzet)
Hoe maak je je impact zichtbaar? Kun je zaken als sociale cohesie, empowerment, afstand tot de arbeidsmarkt of attitudewijziging wel meten, en hoe dan? Waar begin ik en welke stappen moet ik zetten? Hoe stel ik mijn meetplan op, en wat leer ik eruit?


Workshop Tools voor impactmeting – Dinsdag 1 december (volzet)
Blijf je wat struikelen over je impactmeting? Het is geen evidente stap om te zetten. Daarom nodigen we experts uit die handige apps, tools, methoden ontwikkelden om jouw gewenste effecten te meten. Aan de hand van praktijkverhalen tonen de ontwikkelaars hoe je deze tools het best gebruikt: Mezuri, Voices That Count, Mpiris en m-Path.


Workshop Communiceren met impact – dinsdag 8 december (volzet)
Hoe communiceer je jouw impact het best naar jouw stakeholders: klanten, gebruikers, sponsors, collega’s …? Hoe breng jij de resultaten van jouw werk in beeld? Lien De Ruyck en Sofie Verhalle van We Are Tribe geven je voorbeelden en inspiratie om jouw impact op een overtuigende manier over te brengen. 

Praktisch

Wanneer? 4 workshops, telkens op dinsdagvoormiddag. Op 10 en 17 november, 1 en 8 december, telkens van 9.30 tot 12.30u.
Prijs voor de hele reeks: €300 (excl BTW). Je kan de workshops ook apart volgen. Een losse workshop kost €80 (excl BTW).
Waar? Je volgt de workshops online.
Wijziging of annulering van de inschrijving? Bekijk dan zeker eerst ons inschrijvingsreglement.

 

Deze reeks is volzet. Je kan een plaats op de wachtlijst reserveren via info@socialeinnovatiefabriek.be

  

Facturatiegegevens
Wij gebruiken jouw gegevens enkel in functie van je inschrijving en om je op de hoogte te houden i.v.m. je deelname aan deze activiteit.